بهترین تگ عنوان برای سئو کدام است؟

 

 

 

شاید یکی از مهمترین سئوالاتی که در فرآیند سئو کردن سایت پیش می آید این باشد که بهترین تگ عنوان سایت برای اینکه در صفحه اول گوگل قرار بگیریم کدام است ؟ در این مقاله، 22 راهکار برای آموزش بهینه سازی صفحه وب از طریق تگ عنوان (title tag) آورده شده است که با تمامی الگوریتمهای گوگل تا سال 2018 سازگاری دارد. با ما همراه باشید و برای این مقاله 10 دقیقه زمان بگذارید تا به پاسخ سوالات خود برسید.

 

 

 

با توجه به بهینه سازی صفحه وب، برچسب (tag) عنوان صفحه ( ویژگی عنوان HTML )، مسلما مهمترین فاکتور رتبه بندی صفحات جستجوی گوگل است. بدون شک کلمات کلیدی عناوین صفحه می توانند به صفحات وب شما کمک کنند تا در صفحات نتایج گوگل در رتبه بندی بالاتری قرار بگیرند. عنوان صفحه نیز اغلب توسط گوگل به عنوان یک لینک جستجو در صفحات نتایج موتور جستجو استفاده می شود.

یک برچسب عنوان خوب در گوگل، به عوامل زیر بستگی دارد:

1- اگر عنوان صفحه، بسیار مرتبط با صفحه ای باشد که به آن اشاره دارد، قابلیت استفاده از آن، عملکرد رتبه بندی موتور جستجو را توسط میزان رضایت مشتریان ( از طریق کلیک کردن) افزایش خواهد داد و احتمالا در عنوان پنجره مرورگر وب و در لینک های قطعه جستجوی گوگل،Bing  و سایر موتورهای جستجو نمایش داده خواهد شد. حایز اهمیت است که حداقل یک بار عنصر عنوان تاج (crown) یک صفحه وب با عبارت کلیدی موجود، برجسته شود.

 

2- بسیاری از موتورهای جستجوی مدرن به طور سنتی به کلماتی که دارای حروف HTML باشند اهمیت بیشتری می دهند. یک عنوان صفحه خوب از عبارات کلیدی باارزش با هدف واضح برای کاربر مشخص به وجود آمده است

 

3- بلندترین عنوانی را که دیده ام گوگل به نمایش گذاشته متناسب با حروف بلوکی به عرضpx 512 بوده است که از یک خط متن هم فراتر نمی رود. بنابراین هیچ معیاری وجود ندارد تا بهینه ساز بتواند آن را به عنوان دقیق ترین معیار برای تضمین نمایش کامل عنوان در گوگل، تعیین کند. حداقل مانند عنوان قطعه جستجو. در نهایت، تنها کاراکترها و کلماتی که استفاده می کنید تعیین می کنند که آیا کل صفحه شما در قطعه جستجوی گوگل دیده خواهد شد یا نه. اخیرا گوگل تا 70حرف را در یک عنوان به نمایش گذاشته است.

 

4- اگر می خواهید تگ عنوان شما به طور کامل در صفحه نتایج موتورهای جستجو گوگل، نسخه دسکتاپ uk ،نشان داده شود، به سراغ عناوین کوتاه تر، در حدود 55 کاراکتر بروید، اما این بدان معنا نیست که برچسب عنوان شما باید با 55 کاراکتر به پایان برسد. به خاطر داشته باشید که بازدیدکنندگان موبایل عنوان بلندتری را می بینند( حداقل در نسخه UK، در مارس 2015). گرچه من عنوانی با ۶۹ کاراکتر را هم در سال دیده ام اما همانطور که قبلا ذکر شد آنچه در صفحات نتایج موتورهای جستجو نمایش داده می شود  به کاراکترهایی که شما استفاده می کنید، بستگی دارد.

 

5- نتایج رتبه بندی گوگل در سال 2018 کاملا به « تجربه کاربر » و « رضایت بازدیدکننده » بستگی دارند. بنابراین ارزش یادآوری دارد که مطالعات کاربردی نشان داده اند که طول یک عنوان خوب برای صفحه وب شما حدود۷ تا 8 کلمه و کمتر از 64 کاراکتر می باشد. عناوین بلندتر، در فهرست نشانه ها کمتر بررسی می شوند و در بسیاری از مرورگرها به درستی نمایش داده نمی شوند و احتمالا در صفحات نتایج موتورهای جستجو کوتاه می شوند.

 

6- گوگل ممکن است تا ۱۰۰۰ کاراکتر را در یک عنوان شاخص بندی کند اما من فکر نمی کنم کسی به طور دقیق بتواند تعداد کاراکترها یا کلماتی که گوگل برای تگ عنوان، هنگام تعیین اهداف رتبه بندی می شمارد، مشخص کند. کار بسیار سختی است که سعی کنید دقیقا منطبق بر تمام تست ها و آزمون های پیچیده ای که گوگل به عنوان « ویژگی مخفی » خود پنهان کرده، عنوان صفحه خود را جدا کنید. من عناوین طولانی تری را نیز با موفقیت در گوگل رتبه بندی کرده ام و مطمئنم گوگل تمام کلمات را در عنوان صفحه شما می خواند مگر اینکه به طور احمقانه ای آن را اسپم ک

 

7- احتمالا شما می توانید تا 12 کلمه را در بخش عنوان خود بگنجانید اما در نظر بگیرید که باید از کلمات کلیدی مهم در 8 کلمه اول استفاده کنید و بقیه عنوان صفحه شما به عنوان متن عادی در صفحه شمارش خواهد شد.

 

8- توجه داشته باشید که در سال 2018 ، ویژگی عنوان HTML ای را که برای صفحه خود انتخاب می کنید ممکن است آن چیزی نباشد که گوگل برای عنوان صفحه شما انتخاب می کند تا در بخش نتایج موتورهای جستجوی خود نمایش دهد. این روزها عنوان و توضیحات جستجو به مواردی که جستجو می شوند بسیار وابسته اند. گوگل اغلب قسمتی از عنوان صفحه شما را که فکر می کند با قطعه جستجوی خود بسیار مرتبط می باشد انتخاب می کند و می تواند از صفحه شما یا لینک های آن صفحه استفاده کند تا عنوان قطعه نتایج موتورهای جستجو متفاوتی را بسازد.

 

9- هنگام بهینه سازی عناوین صفحه، برای رتبه بندی عبارات تا جایی که ممکن است بهینه سازی را بدون انباشتن کلمات کلیدی در عنوان، انجام دهید. اغلب بهترین شرط بهینه سازی، آوردن یک یا چند عبارت خاص در عنوان صفحه است. یک رویکرد طولانی تری را در نظر بگیرید. دقت کنید که اگر عناوین صفحه خیلی طولانی باشند و متن اصلی صفحه وب شما کم باشد صفحه وب شما به گوگل پاندا یا دیگر مشکلات عملکردی «تجربه کاربر» منجر می شود.  مرتبط ترین و منحصر به فرد ترین عنوان صفحه، دیگر برای منتشر کردن یک صفحه با محتوای کم کافی نیست. امروزه گوگل با شیوه هایی از محتوی متن صفحه مراقبت می کند تا یک عنوان خوب را با یک صفحه ضعیف در بسیاری از سایت ها متوقف کند.

 

10- برخی از عناوین صفحه با شروع کار بهتر عمل می کنند و دقیقا هدف جستجوگر را منعکس می کنند. برای مثال آموزش یا خرید چیزی یا استخدام کسی. به خاطر بسپارید: اگر گوگل تصمیم بگیرد تا از عنوان صفحه شما در قطعه جستجوی خود استفاده کند هدف جستجوگر قلاب شما در موتورهای جستجوگر است جایی که صفحات زیادی در سال 2018 با شما رقابت می کنند. 

 

11- یک تگ عنوان عالی در یک صفحه نسبت به دیگر صفحات سایت منحصر به فرد است. با توجه به گوگل پاندا (الگوریتم بررسی کیفیت سایت ها) لازم است تا شما عناوین صفحه خود را منحصر به فرد سازید و و هر گونه نسخه برداری را به ویژه در سایت های بزرگتر به حداقل برسانید.

 

12- هنگامی که بهبود موتورهای جستجوگر توسعه یافته مهمتر از نام تجاری شرکت باشد من نام شرکت را در انتهای تگ عنوان قرار میدهم و از جداکنندهای مختلفی برای تفکیک کردن استفاده میکنم و مطمئنا هیچ راهی بهتر از این نیست. اگر برند معروفی دارید پس دلیلی برای قرار دادن نام برند در جلوی عناوین وجود دارد اگرچه گوگل اغلب عنوان شما را به صورت پویا تغییر خواهد داد. گاهی اوقات نام تجاری شما را در مقابل عنوان پیوندهای خود قرار میدهد.

 

 

13- این نکته را نیز به خاطر بسپارید که این روزها گوگل در حذف هر کدام از کاراکترهای خاصی که در عنوان صفحه خود دارید، بسیار خوب عمل می کند و من از تلاش شما برای ایجاد عنوان صفحه یا توضیحات Meta که با استفاده از کاراکترهای خاص برجسته می کنید نگران هستم. زیرا این موضوع آن چیزی نیست که گوگل از شما می خواهد بنابراین گوگل به شما فرصت بیشتری میدهد تا قطعه جستجوی خود را با قطعات باارزش و  نشانه گذاری طرح کلی (schema) برجسته سازید.

 

14- دوست دارم تصور کنم عناوین را برای موتورهای جستجو و انسانها می نویسم.

 

 

15- همانطور که میدانید گوگل به طور مرتب تغییر می کند اما کلیدی ترین عنوان اصلی را خاموش نمی کند؟ بنابراین حروف کوچک و بزرگ را میکس کنید.

 

16- وسواس نباشید و ذهن خود را مشغول نکنید. با توسعه موتورهای جستجو همه چیز بهتر خواهد شد. به جای اینکه فقط برای کلمات کلیدی بهینه سازی را انجام دهید عبارات کلیدی را نیز بهینه سازی کنید. 

 

 

17- من عناوین میکس شده را برای صفحه ترجیح میدهم زیرا متوجه شده ام که قابلیت اسکن آنها بیشتر از عناوینی است که فقط با حروف بزرگ و یا فقط با حروف کوچک نوشته شده اند.

 

18- به طور کلی، هر چه سایت شما دارای دامنه اعتماد بیشتری در گوگل باشد، رتبه بندی آن ساده تر از یک صفحه جدید در وب است. پس به یاد داشته باشید تنها کاری که شما می توانید با عناوین صفحه خود انجام دهید. برای رتبه بندی وب سایت های شما درگوگل فاکتورهای offsite (مثبت یا منفی) موثرتر ازفاکتورهای onsite می باشند.

 

 

19- نرخ کلیک خوردن چیزی است که احتمالا در زمان رتبه بندی صفحات ( Bing می نامند و از آن نیز استفاده می کنید و در حال حاضر یاهو را به کار می اندازند ) توسط گوگل ارزیابی می شود. بنابراین ارزش این را دارد که عناوین صفحه خود را برای نرخ بالای کلیک خوردن یا برای رتبه بندی موتورهای جستجوی بیشتر به خوبی بهینه سازی کنید.

 

20- تصور می کنم که چگالی کلمات کلیدی در عناوین صفحه شما می تواند بخشی باشد که گوگل آن را بررسی می کند. ( اگرچه من شواهد کمی از آن را مشاهده کرده ام )

 

 

21- به خاطر بسپارید: به جای کلمات کلیدی، ....به عبارت کلیدی فکر کنید. به یک دنباله کشیده فکر کنید.

 

22- گوگل بهترین عنوانی را که برای قطعه جستجو شما میخواهد انتخاب می کند و اطلاعات لازم را نه فقط از تگ عنوان صفحه شما بلکه از چندین منبع به دست می آورد. یک عنوان کوتاه اغلب با اطلاعات زیادی در مورد دامنه پیوست می شود. گاهی اوقات، اگر گوگل از نام برند شما مطمئن باشد آن را با عنوان جابجا میکند. اغلب نام تجاری را به ابتدای عنوان شما با یک کلون اضافه می کند یا گاهی به انتهای عنوان قطعه شما با آدرس دامنه واقعی صفحه ای که به آن تعلق دارد ضمیمه می کند.

یادداشت پایانی 

هنگامی که یک تگ عنوان صفحه می نویسید، فرصتی را درست قبل از آغاز صفحه دارید تا به گوگل و سایر موتورهای جستجو بگویید که یک سایت اسپم هستید یا یک سایت باکیفیت،  مثلا : آیا شما یک کلمه کلیدی را 4 بار تکرار کرده اید یا فقط یکبار؟ من فکر میکنم تگ های عنوان مانند هر چیز دیگری باید تا حد امکان ساده باشند با کلمات کلیدی که فقط یکبار آمده اند و عبارات مرتبط در صورت امکان.

هدف من همیشه حفظ سادگی تگ های عنوان صفحه HTML  و منحصر به فرد بودن آن است و همیشه عناوین خود را می نویسم و با  این شیوه پاکسازی می کنم.

 

عضویت در خبرنامه

برای عضویت در خبرنامه ایمیل خود را وارد نمائید